top of page
  • תמונת הסופר/תRami Zins

דברים שיוצאים מהלב

מספר חודשים אחרי שיצא לאור ספרו המרגש של שם טוב צרוייה, פרסם בעמוד הפייסבוק שלי, בנו של שם טוב - עמי - את הדברים הבאים. ומה שיוצא מהלב, נכנס ללב.







״אני מוכרח ורוצה לשתף על תהליך כתיבת ספר הביוגרפיה של אבי: ׳בראשית - סיפורו של שם טוב צרויה׳ .


אבי עבר סיפור חיים מרתק ויוצא דופן. נולד, גדל ,התפתח והתעצב במרוקו, עלה לארץ בסוף שנות ה 30 לחייו ואפשר להגיד שהתחיל מחדש את חייו, עת עלה לארץ קרוב לגיל 40. התמודדות לא פשוטה עם שפה חדשה, תרבות ומנטאליות לא מוכרים וקשיי פרנסה והקמת משפחה בתוך כל אלה.


מאז ומתמיד שפע בסיפורים ציוריים על ילדותו במרוקו ועל ראשית חייו בארץ. היה ברור לי לגמרי שאני חייב להעלות את הכל על הכתב שיישמר לנו ולדורות הבאים. זהו למעשה ספר ההיסטוריה המשפחתי שלנו.


פניתי לרמי ומייד הוא החל במלאכה.


הואיל ואבי כבד ראייה, וכבר לא יכול היה לכתוב את זכרונותיו, רמי נפגש איתו מס' פעמים כשבכל פעם הוא מקליט כל ראיון איתו, שואל אותו שאלות לגבי כל תקופה בחייו, ולאחר מכן כותב את סיפורו שלב אחרי שלב, בסבלנות אינסופית ומתוך סקרנות ועניין רבים.

התהליך ממש החזיר את אבי לאותם רגעים, שעות, נופים, ריחות כשהוא חווה שוב סיפורים ואפיזודות חזקות מחייו בהתרגשות רבה. בעצם כולנו חווינו איתו והיטבנו להכיר את סיפוריו תוך כדי תהליך כתיבת הספר. בסופו של דבר ולאחר תהליך מעניין ומפרה הספר יצא לאור.

לכבוד הארוע המרגש כינסנו את המשפחה הרחבה, שזהו גם סיפורה, לארוע ההשקה בו רמי סיפר על תהליך כתיבת הספר ובו , כמובן , הספר חולק לכולם. במשך החודש שלאחר, קמה התרגשות גדולה במשפחה.

כולם קראו, התרגשו, בכו, שיתפו חוויות ומילאו את אבי אושר וסיפוק רב בתגובותיהם לקריאת הספר. הם הודו לו על כתיבת הספר, שמעבר להיותו סיפורו של אבי, הינו גם סיפורה של המשפחה כולה, שיועבר כך מדור לדור.


אני רוצה להודות לרמי על כתיבת סיפורו של אבי,על הדרך, הסבלנות הרגישות והכתיבה היפה. אבי וכולנו מאוד מרוצים מהספר, וזאת בלשון המעטה.


הספר התגלגל וממשיך לגרום להתרגשות רבה לעוד אנשים רבים שהזדהו עם הסיפור, התקופה ומהלך החיים שדיבר אליהם.

אני שוב מודה לרמי על שהגשים לנו חלום ועשה זאת בצורה מושלמת.


זהו אולי הדבר החשוב ביותר תתוכלו להעניק ליקרים לכם מכל ולא פחות לכם ולילדיכם

ממליץ בחום רב״


ספר הביוגרפיה של שם טוב צרויה מונח על עוגת ההשקה
הספר, מונח במהלך ההשקה על עוגה שנוצרה בדמותו


31 צפיות0 תגובות
bottom of page